Conducttr Skillswap
Het creëren van een interactief verhaal gaat waarschijnlijk een stuk gemakkelijker met de uitgebreide tool Conducttr. Daarom heb ik gister meegedaan aan de Conducttr Skillswap van Platform Transmedia Nederland. Als ware ambassadeurs presenteerden gebruikers Sytze Schalk en Stephan Duquesnoy de webtool aan geïnteresseerde makers. Conducttr kan je vooral helpen bij drie belangrijke aspecten:
1. Storybuilding
Conducttr maakt je verhaal inzichtelijk door middel van chapters, scenes en beats. Alles van karakter tot kalender staat nu bij elkaar op één plek
2. Content management
Je kunt de content delivery inplannen en automatiseren. Het publiceren van content kan time-based zijn of het kan getriggerd worden door acties.
3. Community management
Met Conducttr kun je bijhouden wat je spelers doen en waar ze in je verhaal zijn. Het wordt gemakkelijker om interactie met ze aan te gaan op verschillende levels.
De tool is gemaakt voor storytellers en je hoeft geen technische skills te hebben om een verhaalwereld te bouwen. In de beat sheet, de kern van Conducttr, kun je verschillende scenarios opzetten. A heeft interactie met B en dat leidt tot C. Talloze triggers en acties zijn in het programma geïmplementeerd. Teams die de strijd aan gaan? Een schat zoeken? Flock to unlock? De mogelijkheden zijn eindeloos.
Sytze beschrijft Conducttr als een “Jack of all trades” door alle opties en features. Het zijn er te veel om op deze avond te bespreken. Maar dit was een geweldige introductie en ik ben geïnspireerd om er dieper in te duiken, er mee te gaan spelen en het te gebruiken bij mijn volgende projecten.
Meer weten over Conducttr? Neem eens een kijkje in het Transmedia Playbook, vol met voorbeelden en bouwstenen.